Du har inga produkter i din varukorg.
Nu har oktober flugit förbi och klockorna är omvridna till vintertid. Detta är en speciell månad för oss då det är mellan säsonger vilket innebär mycket beställningar från båtvarv och verkstäder i syfte att förbättra förvaringen och konservera bränslen. Samtidigt märker vi i webbshoppen att vinterfordonen börjar tas fram. Till följd utav införandet av E10 och dess egenskaper i minusgrader har vi fått mycket frågor gällande Bensin Boostern nu när minusgrader har börjat krypa sig på norrifrån. Svaret är att ni som använder Tri-Pak kan känna er helt lugna när minusgraderna kommer.
I början av oktober så hörde Niklas av sig till oss med prestanda relaterade frågor om Tri-Pak. Vi kände igen hans namn och bestämde oss för att hälsa på för att göra ett reportage. Niklas provade vår Bensin Booster och därefter bokade vi upp ett datum för att ses och dokumentera hans upplevelser med produkten och hans sjukt balla bygge. Längre ned ser ni resultatet.
Det här är Niklas Lilja
Niklas Lilja, har gjort det mesta inom racing i många år både som ingenjör, mekaniker och även som förare där han haft stora framgångar. Som förare har han kört över 100 race i olika klasser med en träffsäkerhet på 80% podiumposition, vilket syns inne på kontoret där pokaler och podiumkepsar får ta plats i pappkassar och under bord för att hyllorna är för få.
Störst leende på läpparna fick vi när vi frågade om hans tid i Abarthen där han tävlade med stor framgång mellan 2011 – 2015 i Trofeo Abarth serier. Efter succéer i Abarther så tävlade han med en Maserati GT4 i GTB-klassen hemma i Sverige och har även hunnit en sväng med sin TCR Honda Civic i STCC.
Som 19-åring flyttade han ner från Stockholm till Ängelholm för att börja jobba på Koenigsegg där han varit med i många år, både som ingenjör och testförare bara för att nämna några av de uppgifter han har haft där.
2017 var det Niklas som knäckte 5 stycken världsrekord för Koenigsegg på en landsväg i Nevadaöknen.
Just nu så driver han vid sidan av sitt egna företag LMP-Engineering där han håller på med specialbyggen av alla dess slag, speciellt stolt är han över den bil som förde oss samman och som vi kikat närmre på. Hans Alfa Romeo 4C, bakhjulsdriven med kolfiber monocoque och en 1,75L motor där målet är att skapa en sjukt rolig bil både för bana och för väg. Han var först med att komma över 400hk genom att kläcka hur man skulle lösa bränslesystemet som var en flaskhals i dessa bilar. Niklas mål är att göra motorn så effektiv att han kan plocka ut 300hk/L på handelsbränsle. Vilket han tror sig uppnå vid nästa bänkning efter att han kunnat höja tändningen tack vare vår Bensin Booster.
Lite mer om Alfan:
Det är en helt perfekt bil att börja bygga någonting häftigt av.
Varför valde du att köra med Tri-Pak?
Helt enkelt för att jag har trimmat min motor ganska rejält nu och när man kommer till gränsen av vad bränsle klarar av så måste man hitta någonting som höjer oktantalet och framför allt förbättrar smörjningen av alla mekaniska delar i bränslesystemet. Jag började leta efter en oktanbooster för att jag ville dels köra på handelsbränsle men samtidigt förbättra handelsbränslets funktion istället för att man ska beställa dyra racebränslen. Så jag sökte efter en oktanbooster och hittade Tri-Pak, jag tycker att det är roligt att använda ett svenskt företag. Jag testade och det fungerar helt perfekt så att det finns ingen anledning att testa något annat.